Penyembuhan Untuk Hiperhidrosis - Kebijaksanaan Masa Kuno dalam Merawat Hiperhidrosis

Penyembuhan Untuk Hiperhidrosis - Kebijaksanaan Masa Kuno dalam Merawat Hiperhidrosis
Oleh kerana hiperhidrosis ramai orang mengalami rasa malu dan kejanggalan. Oleh kerana putus asa dan putus asa mereka cenderung untuk tunduk dengan menyerahkan diri mereka kepada kaedah pembedahan di mana kelenjar peluh telah musnah, mengganggu rantaian bersimpati, menyumbat kelenjar dengan antiperspirant, suntikan kimia ke dalam badan mereka.
Sebelum anda menganggap pilihan di atas dan akan dicacatkan oleh teknologi moden, mengapa tidak anda menganggap kebijaksanaan zaman purba penawar untuk hiperhidrosis? Ia bertujuan untuk merawat anda dengan cara semula jadi.
Peluh berlebihan telah menjadi masalah kesihatan yang serius dialami sejak permulaan masa oleh manusia pertama tanpa mengira jantina, umur dan bangsa. Mereka mempunyai dalam mencari penawar untuk hiperhidrosis sejak zaman awal tamadun.
Pada zaman purba tiada farmasi atau syarikat ubat yang membantu mereka mencari penyelesaian kepada masalah perubatan mereka. Mereka bergantung kebanyakannya pada hadiah alam semula jadi dan dibiarkan kepada mereka sendiri untuk mencari ubat untuk hiperhidrosis. Mereka telah belajar keberkesanan tumbuhan dan bahagian-bahagian mereka tumbuh-tumbuhan tertentu melalui percubaan dan kesilapan. Mereka tidak mempunyai pengetahuan mengenai komponen kimia tumbuhan yang yang mempunyai kesan penyembuhan. Apa yang mereka benar-benar tahu tentang adalah bahawa ia membantu dan menyembuhkan mereka!
Herba utama semulajadi yang digunakan untuk merawat peluh berlebihan termasuk:
* Sage, botani dikenali sebagai Savia Officinalis - adalah pokok renek bersaiz kecil malar hijau yang tergolong dalam keluarga pudina, Lamiaceae. Ciri-cirinya mempunyai anhidrotic, antibiotik, antikulat, astringen, antispasmodic, estrogen, hipoglisemik, dan tonik. Sage dipercayai menjadi amat berkesan dalam menghapuskan pengeluaran peluh dalam badan.
* Peony akar putih dikenali sebagai akar Cina Peony, tergolong dalam keluarga Paeoniaceae - ia adalah herba saka dikenali sangat berkesan terhadap berpeluh spontan kerana kekurangan luaran seperti juga terhadap malam berpeluh kerana yin kekurangan. Untuk berpeluh spontan, ia digunakan dengan ranting kayu manis dan untuk berpeluh malam, ia digunakan dengan shell tiram, biji Arborvitae dan lain-lain
* Astragulus adalah genus besar yang dimiliki oleh kekacang Fabaceae keluarga- herba ini adalah amfoterik untuk berpeluh dan peningkatan atau penurunan berpeluh seperti yang diperlukan. Ia perubatan disyorkan untuk rawatan gejala kekurangan limpa, seperti cirit-birit, keletihan, berpeluh dan kurang selera makan. Ia juga digunakan sebagai tonik untuk keadaan paru-paru seperti sesak nafas, asma dan masalah paru-paru kronik.
* Schisandra chinensis adalah anggur daun luruh berkayu - buah dari tumbuhan ini dianggap sebagai adaptogen, yang membantu untuk menormalkan fungsi badan semasa dalam keadaan tertekan, apabila fungsi-fungsi itu boleh terjejas. Ia membantu membina ketahanan tubuh terhadap penyakit dan tekanan dan berfungsi untuk melonjakkan semula RNA dan DNA molekul dan telah lama digunakan untuk mengawal peluh waktu malam.
* Minyak Geranium enak minyak pati ubat popular untuk hyperhydrosis. Ia digunakan pada kulit menjadi kering dan ia menyediakan bau yang segar dan wangi.
* Minyak Cypress adalah minyak berkesan dalam merawat berpeluh berat. Selain membantu untuk mengawal berpeluh, ia juga berkesan dalam mengawal bau kaki.
Sesetengah herba ini meringankan keadaan hiperhidrosis sementara atau tiada manfaat sama sekali. Penyelesaian yang hanya dikenali kekal untuk hiperhidrosis adalah gangguan pembedahan. Apa yang penting ialah sekurang-kurangnya anda telah mencuba "Kebijaksanaan Masa Kuno dalam Merawat hyperhydrosis".

Tidak ada komentar:

Posting Komentar