Daftar keluar Kebaikan Aloe Vera!

Daftar keluar Kebaikan Aloe Vera!

Aloe adalah tumbuhan yang dikenali sebagai berair dan boleh ditanam sama ada di dalam atau di luar rumah. Ia telah disebut-sebut sebagai mempunyai keupayaan untuk menyembuhkan kerana tujuan perubatan yang kukuh. Ia boleh digunakan dalam pelbagai bentuk seperti: ditambah kepada jus, gel, dan serbuk. Ia biasanya ditambah kepada produk kecantikan seperti syampu, losyen dan kosmetik serta produk isi rumah biasa. Ciri-ciri anti-radang yang kuat menjadikan ia satu komponen berkesan serba boleh apabila digunakan dalam mana-mana aplikasi ini.

Berabad-abad lamanya, ia telah digunakan sebagai ubat rumah yang kuat. Segar, lidah yang paling kuat boleh diekstrak secara terus dari kilang dengan berbuka di luar sekeping satu daun dan memerah keluar cecair kekuningan. Cecair yang terhasil boleh digunakan secara topikal secara langsung pada kulit.

Jika daun dihancurkan, mereka boleh digunakan sebagai obat penawar a. Lapan belas asid amino wujud dalam lidah buaya memberikan ciri-ciri penyembuhan yang kuat. Satu penggunaan biasa bagi buaya adalah untuk kulit yang telah dibakar oleh matahari.

Aloe telah dikaji di seluruh dunia. Beratus-ratus kertas penyelidikan wujud yang tout anti-bakteria, manfaat anti-radang dan anti-virus itu. Ia dikenali untuk bekerja dengan enzim gastrik perlu untuk pencernaan. Ini menjadikan ia alat yang baik untuk menenangkan kerengsaan saluran penghadaman. Ia juga dikatakan berkesan dalam penyembuhan ulser. Lidah buaya juga sangat berkhasiat. Ia adalah salah satu daripada hanya diketahui sumber tumbuh-tumbuhan vegetarian vitamin B12.

Mineral penting yang terkandung di dalamnya membantu badan dengan proses pertumbuhan dan fungsi sihat. Terdapat kajian semasa yang dilakukan memeriksa berpotensi meningkatkan imun untuk memerangi virus HIV. Kembali pada tahun 1994, FDA meluluskan penggunaan lidah buaya dalam rawatannya.

Penyelidikan yang lain kini sedang mengkaji keberkesanannya terhadap leukemia dan kencing manis. Diambil dalam dos yang tinggi, ia telah ditunjukkan untuk meningkatkan sel darah putih. Ini bermakna bahawa ia sebenarnya boleh terbukti mempunyai manfaat terhadap virus yang lain dan tumor.

Aloe adalah sumber yang kaya dengan nutrien magnesium, zink, kalsium, asid lemak dan vitamin B12, A dan E. Ia mengandungi asid amino penting dan vitamin C. Ini adalah sebatian yang diperlukan untuk membina protein dan menggalakkan peredaran darah yang baik. Sebagai Pembersih badan secara keseluruhan, buaya adalah membantu di penyingkiran toksin daripada hati, buah pinggang, perut, limpa dan pundi kencing. Ia memudahkan bahan buangan daripada kolon.

Manfaat lidah buaya adalah luas dengan sedikit kesan sampingan yang diketahui. Banyak manfaat lidah buaya ini hanya datang kepada cahaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar