Penyembuhan Untuk Buasir - Cara Little Dikenali untuk Penyembuhan Buasir

Penyembuhan Untuk Buasir - Cara Little Dikenali untuk Penyembuhan Buasir

Buasir adalah saluran darah membesar hadir berhampiran kawasan dubur. Ia adalah disebabkan disebabkan oleh gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok, tekanan dan kurang bersenam. Ia adalah penyakit yang berlaku untuk semua peringkat umur. Ia menyebabkan keradangan dalam urat hadir di kawasan dubur. Ini menyebabkan banyak kesakitan. Terdapat darah disertai dengan gatal-gatal. Apabila jangkitan bertambah teruk urat mula berdarah. Buasir terdiri daripada dua jenis. Buasir luaran boleh dilihat di luar dan buasir dalaman yang terdapat di dalam badan berhampiran dengan dubur yang. Terdapat banyak ubat semula jadi untuk buasir.

Faktor-faktor yang menyebabkan buasir termasuk:

Pengambilan berlebihan makanan berat dan pedas boleh menyebabkan buasir.
Pengambilan diet serat yang rendah.
Buasir boleh berlaku akibat daripada cirit-birit yang kerap.
Sembelit adalah salah satu daripada sebab utama.
Mengangkat berat berat akhirnya menyebabkan buasir kerana ia meletakkan tekanan berlebihan pada rektum.
Wanita mengandung kebanyakannya mengalami buasir kerana kenaikan aliran darah dan berat janin akan meningkat pada abdomen.
Beberapa penawar semula jadi untuk buasir termasuk: Ambil buah ara disimpan di dalam air untuk masa yang lama. Jika anda mengambil perut kosong ini ia memberikan kelegaan lengkap dari buasir. Pastikan badan terhidrat. Minum banyak air ini menghalang sembelit dan memudahkan pergerakan usus. Senaman yang kerap dan yoga adalah sangat membantu dalam menyingkirkan buasir. Menggunakan Aloe Vera secara luaran pada bahagian yang terjejas mengurangkan bengkak dan kesakitan. Beri penapaian air panas yang merupakan kaedah berkesan untuk merawat buasir. Elakkan daripada duduk di tempat yang sama untuk tempoh yang lama. Lobak dipotong kepada kepingan kecil dan pes dibuat daripada mereka. Ini pes bersama-sama dengan susu membentuk perubatan yang baik. Termasuk serat dalam makanan harian anda boleh mengurangkan jumlah tekanan anda memakai rektum. Benih mangga serbuk dimakan dengan dua gram madu juga merupakan cara yang berkesan untuk mengubati buasir
Satu lagi penawar semula jadi untuk buasir adalah untuk memohon ais pada kulit yang membantu dalam kontrak saluran darah. Apabila saluran darah sempit mereka berhenti bengkak dengan itu melegakan kesakitan. Makan lobak dengan garam hitam adalah kaedah yang sangat berkesan. Memakan pisang juga dianggap baik. Ia juga baik untuk memasukkan buah-buahan segar dan sayur-sayuran sebagai sebahagian daripada diet kita. Jus yang diekstrak daripada halia apabila dicampur dengan jus limau, madu membentuk perubatan semula jadi yang baik untuk mengubati buasir. Anda boleh menyembuhkan buasir dengan ubat-ubatan tertentu seperti yang ditetapkan oleh doktor. Produk-produk ini buatan untuk menyembuhkan buasir adalah berkesan dan selamat untuk digunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar