Bagaimana Adakah Ubat Homeopati Kerja?

Bagaimana Adakah Ubat Homeopati Kerja?

Ubat-ubatan homeopati bekerja dengan badan anda untuk merangsang tindak balas badan sendiri untuk mengatasi penyakit ini. Ubat homoeopati mengimbangi semula sistem tenaga badan dan oleh itu mengubati masalah ini kerana mereka berhenti badan bertindak balas terhadap debunga, virus, tekanan atau pencetus lain yang memulakan proses penyakit ini. Penyembuhan homeopati bertindak secara mendalam di dalam pesakit dan oleh itu mampu untuk membuat penawar pada semua peringkat berkekalan; fizikal, emosi dan mental. Ini penyembuhan holistik merawat seluruh orang itu, bukan sahaja penyakit membentangkan itu.

Ramai doktor konvensional tidak dilatih untuk melihat pesakit secara keseluruhan; dan akibat mereka cenderung untuk merawat setiap penyakit secara berasingan dan akibatnya, punca kepada gejala membentangkan pesakit, jarang dijumpai. Kebanyakan ubat-ubatan farmaseutikal topeng gejala tanpa berurusan dengan punca masalah kesihatan. Penyakit A bukan sahaja gejala. Tanda-tanda adalah reaksi tubuh terhadap punca masalah kesihatan dan hanya berhenti gejala tidak menjadikan penyakit ini hilang, ia hanya topeng kehadirannya. Gejala-gejala boleh hilang tetapi penyakit ini sering ditindas semata-mata dan oleh itu ia boleh berlaku semula atau timbul sekali lagi dalam bentuk lain penyakit yang seolah-olah tidak berkaitan. Walaupun perubatan konvensional memudahkan ketidakselesaan penyakit dengan ubat tahan sakit, ubat-ubatan anti-radang, antibiotik dan ante-depressants kesan sampingan yang disertakan boleh menjadi masalah utama dan penawar lengkap sering kekal di luar bidang.

Kerja homeopati adalah untuk mencari ubat terbaik homeopati yang tindakan ke atas badan adalah paling serupa dengan keadaan pesakit. Prinsip di sebalik homeopati dipanggil "Undang-undang Similars", dan adalah berdasarkan kepada fakta bahawa gejala-gejala yang sejumlah besar bahan yang boleh menyebabkan, boleh dirawat dengan menggunakan bahan yang sama dalam jumlah yang sangat dicairkan.

Hahnemann ditemui, dalam perjalanan kajian beliau yang progresif mencairkan dos ubat dan "succussing" atau berjabat ia bersungguh-sungguh pada setiap peringkat pencairan (proses yang dikenali sebagai potentization) membuat ubat homeopati yang lebih kuat apabila diberikan dalam kepekatan yang paling rendah atau pencairan tertinggi. Yang paling kuat ubat-ubatan homeopati dicairkan supaya terdapat sedikit kebarangkalian mana-mana molekul bahan asli aktif yang tinggal. Pakar homeopati percaya ia adalah tenaga atau corak getaran ubat, daripada kandungan kimia yang merangsang penyembuhan dengan mengaktifkan apa Hahnemann dipanggil daya Vital atau kuasa atau tenaga yang wujud dalam kita semua penyembuhan.

Secara umumnya gejala akut atau mereka yang bersifat lebih fizikal memerlukan potensi untuk 6C, 30C atau 200C manakala lebih gejala kronik telah lama wujud atau gejala-gejala yang mempunyai lebih daripada satu komponen mental bertindak balas lebih baik untuk potensi yang lebih tinggi M, 10 M atau lebih tinggi. Walaupun potensi yang lebih rendah daripada 6C, 30C atau 200C boleh digunakan dengan selamat dalam kit pertolongan cemas rumah yang potensi yang lebih tinggi adalah yang terbaik digunakan hanya di bawah jagaan seorang pengamal homeopati berpengalaman.

Ubat homoeopati ubat semula jadi yang bermakna bahawa mereka:

* Adakah berkesan

* Menyediakan melegakan gejala tertentu

* Adakah mudah dan mudah untuk mengambil

* Tidak tabiat membentuk

* Adakah sesuai untuk kanak-kanak

* Boleh diambil dengan farmasi dan ubat-ubatan lain

* Bertindak segera

Arahan untuk mengambil dan menyimpan produk homeopati

* Ubat-ubatan homeopati boleh diambil secara langsung atau di bawah lidah dan dipegang untuk 30 saat sebelum menelan dan jika dikehendaki ubat yang boleh dicairkan dengan sedikit air.

* Ubat-ubatan Homeopati sesuai diambil antara waktu makan atau setengah jam perjalanan dari makanan.

* Homeopathics perlu disimpan di tempat yang kering sejuk jauh dari cahaya matahari, minyak wangi atau lain-lain bahan-bahan yang berbau kuat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar